Chill dag!

Gööttt att dagen börjar med sovmorgon eftersom jag skulle till tandläkaren
vid halv 12 i motala. Jag råkade ta sönder min tandställning i fredags så laga
den idag. Den hade tydligen gått sönder på ett till ställe som jag inte visste och
var tvungen byta tbx till den bågen jag hade innan.. Kul att tiden bara blir längre
o längre innan jag får ta bort skiten:(
Nu är jag hemma i alla fall o ska käka snart.
Skönt att jag slipper åka tbx till skolan
sen för då skulle jag bara hinna va där en stund sen dra hem(y)
Håller på och fixar med en inläming
på en makup vi gjort.
Igår så sminka vi hela dagen i skolan och temat var kleopatra makeup.
Det var faktiskt riktigt kul och jag blev nöjd med min sminkning. Ska lägga ihop
bilderna och lämna in det nu tänkte jag.
Efter lite testande och funderingar så blev resultatet så här:

Skitfina bilder! nej, men koncentrera er på sminket ;)
En beskriving hur jag gjort för er som är intresserade!

Beskrivning & reflektion: Jag lade först en vanlig bas sminkning, sedan började jag med att lägga vit kajal i nedre slemhinna  för att få ögonen se större och piggare ut. Jag sminkade ögon brynen både bredare och längre med svart för att följa typiska kleopatra sminkningen. Jag lade svart eyeliner runt ögonen och fortsatt ut så det nästan går ihop med ögonbrynets slut. Jag valde färgen guld(som var lite mer åt det gula hållet) som ögonskugga. Sedan valde jag en mörkare guld som ben i ögonvrån. Till sist lade jag guldglitter över hela ögonlocket och upp till ögonbrynet. Varför jag valde just färgen guld är för att jag har blåa ögon och guld/gul förstärker min ögonfärg. Jag fick insperation av en bild på google hur jag skulle ha min eyeliner.

 

Min insperation:

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

dålig kopia, du behöver nog mycket kreativ övning

2012-02-03 @ 11:29:56
Postat av: Anonym

Ja men lilla hjärtat, det är ingen kopia. Insperationsbild stor det.

Alltså fick jag ideén från den bilden. Plus har predis börjat utbildningen (: Men så kan det gå när du läser mellan raderna o bara kollar bilder!

2012-02-03 @ 15:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0